Købsvilkår
Generelle oplysninger
Essity Denmark A/S
CVR-nr. 20638613
Adresse:
Essity
Health & Medical
Gydevang 33
3450 Allerød
Telefon: 48 16 82 20
(Herefter benævnt som “Essity” eller “Vi”/”os”)
Kundeservice TENA Butikken
E-mail: E-mail: tena.kundeservice@essity.com
Telefon: 48 16 82 20 (hverdage kl. 09.00-15.00)
Følgende købsbetingelser gælder for salg til forbrugere. TENA Butikken leverer kun i Danmark. Alle leverancer sker i diskret emballage.
Bemærk at du skal have en e-mailadresse for at kunne handle i TENA Butikken.
Aldersgrænse
For at foretage et køb på TENA Butikken, skal du være fyldt 18 år. Når du godkender et køb på hjemmesiden, bekræfter du hermed at du er fyldt 18 år.
Priser
Alle priser, der er angivet i TENA Butikken, er inklusive 25% moms og priserne er dagspriser. Vi tager forbehold for eventuelle prisændringer, som er uden for vores indflydelse (dvs. prisændringer på varen, nye pris- og afgiftslove, porto og transportstigninger, omkostningsstigninger osv.) Vi tager også forbehold for trykfejl.
Varen leveres direkte til døren af Post Nord. Hvis du køber for over 500,- inkl. moms, betaler vi dit fragtgebyr. Hvis du køber for under 500,- inkl. moms, betaler du et fragtgebyr på 60 kroner pr. ordre.
Ordrebekræftelse sendes pr. e-mail.
Betalingsmuligheder
I TENA Butikken kan du betale med følgende betalingskort: Master card, Visa/Dankort, MobilePay eller via bankoverførelse.
Vi hæver først beløbet fra dit betalingskort, når din ordre afsendes.
Klarna tager sig af betalingstjensten. Deres vilkår finder du her. Har du spørgmål til din betaling, kan du kontakte Klarna kundeservice på tlf. alternativt kan du chatte på: https:/www.klarna.com/dk/kundservice
Da vi anvender Klarna som betalingsmetode, betyder det, at vi ved abonnementer videregiver visse kundedata ved afgivelse af en ordre, så Klarna kan håndtere købet. Kundedata som sendes til Klarna håndteres i henhold til Klarnas egen privatlivspolitik. For mere information læs her: https://www.klarna.com/dk/vilkar
Kvittering
Som det sidste trin i indkøbsprocessen i TENA Butikken får du en kvittering, som vi anbefaler, at du udskriver, gemmer eller sender dig selv som e-mail. Med forsendelsen vedlægges nemlig en følgeseddel som du skal bruge, hvis du eventuelt skal klage over varen eller have den ombyttet. Følgesedlen er også dit bevis på reklamationsretten.
Levering
Varen leveres direkte til døren af Post Nord. Hvis du køber for over 500,- inkl. moms, betaler vi dit fragtgebyr. Hvis du køber for under 500,- inkl. moms, betaler du et fragtgebyr på 60 kroner pr. ordre.
På din ordrebekræftelse kan du se, hvornår varen bliver sendt fra vores lager. Dertil skal du selv lægge den tid, det normalt tager Post Nord at bringe varen ud.
Vi leverer ikke til postbox og vi leverer kun i Danmark
Vi kan desværre ikke levere varer fra TENA Butikken til postbox eller til udlandet. Men bor du i EU kan du godt handle i TENA Butikken, og vi vil så levere til en adresse i DK bestemt af dig, det kunne fx være til en ven eller en feriebolig, blot adressen er i Danmark.
Levering fra TENA Butikken sker altid i diskret indpakning. . Varenummer og produktkode er dog synlige på pakningen.
Ændring af ordre
Det er desværre ikke muligt at ændre din ordre, efter du har afgivet den. Du kan dog annullere din ordre, hvis noget skulle være gået galt og den endnu ikke er afsendt fra vores lager - Kontakt kundeservice tena.kundeservice@essity.com .
Fortrydelsesret/returnering af varer
I henhold til Forbrugeraftaleloven har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret på køb af varer, der regnes fra den dag, du modtog din ordre. Fortrydelsesretten kan ikke udøves ved blot at nægte modtagelse af produktet eller ved ikke at modtage produktet fra transportøren. Ved returnering af en vare skal du:
- Inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb ved at kontakte TENA Butikkens kundeservice via e-mail eller telefon (Kontakt os her). I din meddelelse skal du gøre os opmærksomme på, at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten.
- Aflever din pakke hos Post Nord du finder din nærmeste Post Nord Servicepoint HER .
Du er ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind ved returnering. Det er derfor dig, der bærer risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Vi anbefaler derfor at gemme postkvitteringen og evt. track and trace nummereret.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Af hygiejniske årsager mister du din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Vær opmærksom på, at du selv skal betale fragten, hvis du sender varen retur.
Varens stand ved retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Hvis varen er åbnet og prøvet udover, hvad der er nødvendigt, betyder det, at du ved fortrydelsen af købet, baseret på den handelsmæssige værdi, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur.
Tilbagebetaling
Tilbagebetaling sker, så snart den returnerede vare er sendt retur og modtaget på vores lager.
Reklamation
Essity yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven for varer købt via TENA Butikken. Det vil sige, at du har 2 år efter modtagelse af en vare til at reklamere over eventuelle fejl/mangler.
For at reklamere over fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer skal du:
kontakte kundeservice her, så hjælper de dig.
I tilfælde af eventuelle tvister følger vi Forbrugerklagenævnets afgørelse.
Se mere om klagemulighederne nedenfor under afsnittet ”Klagemuligheder”.
Persondata og cookies
TENA Butikken er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som du giver os og informationen behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. Dette omfatter bl.a. følgende oplysninger:
I forbindelse med bestilling accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger til at opfylde aftalen med dig. Du kan til enhver tid begrænse eller trække dette samtykke tilbage ved at kontakte TENA Butikkens kundeservice via e-mail: kundeservice.dk@essity.com
I forbindelse med oprettelsen af en konto på TENA Butikken, giver du os samtykke til at behandle dine personlige oplysninger med formål at kunne sende dig direkte markedsføring.
Læs hele vores Privatlivspolitik.
Vi bruger cookies til bl.a. at give dig en bedre købsoplevelse. Læs mere om vores brug af cookies her.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på telefon: 4816 8210 eller mail: kundeservice.dk@essity.com
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, har du følgende muligheder for at klage:
- Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg eller via Klageportalen for Nævnenes Hus her.
- EU-Kommissionens online klageportal. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: kundeservice.dk@essity.com
Registrer dig og log in
Opret en konto i TENA Butikken:
Klik på "Opret konto" (findes under Konto i menuen). Udfyld alle felter. Sørg for at ”email-adressen er korrekt og at ”Kodeord”/”Gentag kodeord” er ens. Benyt både bogstaver og tal.
Ved at handle i TENA Butikken godkender du automatisk vores Købsvilkår og Privatlivspolitik – tag dig tid til at læse disse, da de kan afvige fra andre onlinebutikker. Klik på ”opret konto”. Din registrering vil blive bekræftet. I tilfælde af tomme felter eller fejl modtager du en fejlmeddelelse, der fortæller om problemet.
Glemt adgangskode?
Hvis du har glemt din adgangskode, skal du åbne "Logind" (findes under Konto i menuen), og klikke på "Glemt kodeord?" under logind-boksen. Du bliver så bedt om at oplyse din e-mail. Udfyld din e-mail og klik på den blå pil. Din adgangskode nulstilles og en ny sendes til den e-mailadresse, du har oplyst. E-mailen vil blive modtaget fra TENA Butikkens hjemmeside. I nogle tilfælde kan det filtreres til spam, så tjek venligst dit spamfilter. Vi anbefaler, at du ændrer den nye adgangskode til noget, du nemt kan huske.
Kundeservice og kontaktinformationer
Spørgsmål til din ordre
Kontakt TENA Butikkens kundeservice hvis du har spørgsmål til din ordre. Hjælp og kontakt finder du HER
Force Majeure
TENA Butikken kan ikke gøres ansvarlig for manglende opfyldelse af forpligtelser i henhold til denne aftale, hvis der indtræffer ”force majeure”. Force majeure omfatter f.eks. naturkatastrofer, lovændringer, strejke, sabotagebrand eller andre omstændigheder, som parterne ikke har indflydelse på. Det samme gælder i tilfælde af pludselige ændringer i kravene til mærkning af produkter, såsom advarselstekster, salgsforbud eller afgørelser truffet af offentlige myndigheder, der påvirker markedet og produkterne i negativ retning.